ГО «Детектор медіа», члени РГ1 УНП, реалізувала проект «Правда та вимисел про коронавірус» за підтримки Форуму громадянського суспільства Східного партнерства протягом 1 грудня 2020 року до 28 лютого 2021 року.
Інфдомедія, що супроводжує пандемію коронавірусної хвороби доводить, що гігієна медіаспоживання не менш важлива, ніж загальна гігієна для збереження людських життів. Проєкт «Правда та вимисел про коронавірус» спрямований на аналіз та протидію дезінформації про пандемію COVID-19, яку поширюють в засобах масової інформації та соціальних медіа. Щоб захистити українських споживачів ЗМІ від дезінформації, пов’язаної з COVID-19, та мотивувати їх дотримуватися карантинного режиму, ГО «Детектор медіа» відкрила спеціальну рубрику «Правда та вимисел про коронавірус» для протидії дезінформації про пандемію COVID-19. «Детектор медіа» наповнює рубрику новинами, аналітичними статтями та матеріалами, що спонукають споживачів ЗМІ використовувати лише якісну інформацію та дотримуватися кращих практик соціальної поведінки під час пандемії та обміну правильною інформацією. Мета цієї рубрики — допомогти медіаспоживачеві орієнтуватися в інформаційному хаосі, спростувати поширені фейки та заохотити ЗМІ бути більш відповідальними під час висвітлення пандемії.
Першим видом діяльності у рамках проєкту був моніторинг та аналіз українського інформаційного середовища з метою виявлення фейків, пов’язаних із COVID-19. За час реалізації проєкту «Детектор медіа» провів 6 хвиль моніторингу (щодватижні) та опублікував 6 матеріалів, що пояснюють та розвінчують фейки, пов’язані з коронавірусною хворобою. Найпопулярнішою стала стаття «Мертві медсестри, раби й параліч. Огляд фейків про коронавірус за 15–29 грудня 2020 року» — понад 12 000 переглядів. За результатами моніторингу підготували 10 інфографік, що пояснюють міфи та фейки. Також щодватижні команда «Детектор медіа» створювала відеопояснювачі для соціальних мереж, що розвінчують основні фейки. Відео можна переглянути тут.
Ще одним напрямком діяльності проєкту є наповнення розділу «Правда та вимисел про коронавірус» новинами та матеріалами. Загалом, команда «Детектор медіа» опублікувала 184 новини та матеріали в рамках проєкту.
Протягом трьох місяців проєкт охопив понад 560 000 людей (показник включає кількість переглядів на сайтах організації та у соціальних мережах), зокрема журналістів, медійників, особливо в регіоні та широку громадськість. Проєкт отримав позитивні відгуки від цільової аудиторії, а кількість читачів стабільно зростала протягом усього проєкту. Фактично, протягом трьох місяців проєкту розділ «Правда та вимисел про коронавірус» набрав понад 262 000 переглядів. Також проєкт користувався популярністю у соціальних мережах організації: тематичні дописи поширили у Facebook понад 250 разів.
Інформація надана Оксаною Ілюк, ГО «Детектор медіа»
ФОТО: pixabay.com